Mezmerus a.k.a. Baalrog - 2010-09-10 23:15:57

Podstawowe statystyki Assassin/Ranger

Siła : 100
Constitution: 100
Celność: 110
Zwinność: 110
Inteligencja: 90
Duch: 90

Po dobiciu 9 lvl'u dla Asmodians dostajemy quest "Ascension" i idziemy do Munina i po zrobieniu tej misji dostajemy kilka lvli oraz wybieramy subclass: Assasin (zabójca) i Ranger (łucznik).

Assassin - czyli zabójca, morderca, skrytobójca, większość graczy nie wie, że istnieli (istnieją) nadal smile.gif W każdym razie są zawodowcami w tym co robią. Są traktowani jako melee a strategia ich działania polega na szybkim ataku z zaskoczenia. Jest porównywany z WoW Rogue.
Jak wspomniałem głównym atutem jest szybkość a dodatkowo zadają bardzo duży dmg i częste stuny (po ataku z tyłu). Bardzo dobrze sprawdzaja się jako dd, nadają się także do debuffowania przeciwników, gorzej im idzie z tankowaniem jako że mają dość słaby pdef. Są bardzo dobrzy zarówno w PvE jak i PvP czy PvE party. Solując PvE dobrze jest mieć healera, ew używać sporej ilości bandaży, potków etc.. Ich ataki są bardzo szybkie jednak nei radzą sobie dobrze z większą ilością mobów, więc najlepiej pojedynczo je wybijać. Są obowiązkowymi postaciami w Party PvE - zadają duży dmg, bardzo dobrze idzie im z pullowaniem mobów (z łukiem), mogą także podkradać się nie zauważeni więc sprawdzają się jako wszelkiego rodzaju czujki itp. Muszą jednak uważać na aggro mobów, zwłaszcza kiedy używają "pieczęci" (seals). Są przystosowani do leather armorów, bardzo rzadko i prawie wcale cloth, do tego mogą używać zarówno daggerów lub swordów (lub obu na raz), czasem łuki (bows) do pullowania. Są jedynymi postaciami, które mogą używać dwóch broni na raz (gladkowi potrzebna jest stigma do tego).

Seals - Pieczęcie
Assassini jako jedyni w grze mogą używać systemu pieczęci. Generalnie polega to na rzuceniu jej na przeciwnika i jej "zdetonowaniu" (kto oglądał Naruto ten może mieć jako takie wyobrażenie tego). Wielkość dmg zadanego przez pieczęć jest zależna od jej poziomu (max 5 lvl). Niektóre pieczęcie posiadają dodatkowe efekty np stuny.

Miecz czy sztylet (sword czy dagger)?
Miecze mają nieco wyższy dmg, lecz sztylety szybszy atak i wyższe crit rate. Większość graczy wybiera dagger/dagger w celu zwiększenia crytów, czasami sword/dagger - przy czym sword w lewej ręce - liczone są crit rate tylko z broni w prawej ręce, jednak taki build spowalnia atk spd (ma jedynie nieco większy dmg).


Zalecane buildy:

Crit Dmg
Broń: Dagger + Dagger
Armor: Leather
Enhancementy: +Crit
Stigma: wszystkie związane z rzucaniem pieczęci

PvE Defence
Broń: Dagger (prawa ręka) + Sword
Armor: Leather
Enhancementy: +Evasion

PvE Defence Low lvl
Broń: Sword + Sword
Armor: Leather
Enhancementy: + PAtk, +HP

Ranger - strażnik leśny, łucznik, niektórzy Rangerzy z Teksasu potrafią stworzyć fale uderzeniową za pomocą kopa z półobrotu (patrz Chuck Norris). Jak nazwa wskazuje zajmują się zjawiskami nad przyrodzonymi, polowaniami na grubego zwierza po lasach czy też, jak to ma miejsce w Aion kitingiem (walka z powietrza) czy jump-shotami (powiedzmy że walka z podskoku wink.gif ). Ranger walczy zazwyczaj z przyczajki, głównym celem ataku jest stworzenie możliwości do kite'owania lub do jump shota, często zajmują sie także pułapkami oraz spowalnianiem wroga (tylko po to żeby później tradycyjnie kite/jump-shot'ować). Łatwo wywnioskować po tym iż jest głównie DD (często też debuff'erem - crowd controller). Jest jedną z droższych klas w utrzymaniu - strzały, pułapki i wyposażenie pożera spore zasoby Quina biggrin.gif . Dzięki swoim możliwością ataku oraz transformacji, jest jedną z lepszych postaci RvR. Jako że mogą atakować i crestować (większość) skilli w biegu czy w locie, są świetni podczas ataku z powietrza - kite, a dzięki jump-shotom mogą również strzelać w locie.
Jest to dość zrównoważona klasa nadająca się bardzo dobrze zarówno jako DD jak i debuffer, słabiej do tankowania. Używają leather armorów, bardzo rzadko cloth, w połączeniu z łukiem jest uznawany za mocniejszą z klas w OBT, jest także przystosowany do używania daggerów lub mieczy.
Jedna z najlepszych klas do solowania. Dzięki atakom dystansowym, niezłemu Pdef i skillowi healującemu jest wprost stworzony do trzaskania mobków. Jednakże a party nie sprawdzają się już tak dobrze, uznawane są bardziej jako ostateczność. W pt do pullowania lepszy jest gladek i tempar, a jako dd gracze preferują już bardziej assassinów czy sorców. Z tego względu bardziej są brani do małych party jako drugorzędni dd ew. do ustawiania pułapek (choć to także w zamkniętych spotach typu cata, kiedy mobek/gracz ma małą sznse obejścia pułapek). Rzadko spotykani i, jak pisałem brani jedynie z przymusu (no brak dd czy cuś) do pełnego party.

Jump-shoty
Dość kontrowersyjny temat, przez większość graczy uznany jako exploit z gry. NCsoft jednak tego nie skomentował, tym bardziej nie poprawiono tego w wersji retail. W czym rzecz? Generalnie rangerzy są w stanie rzucić skille łączone (chain-skills) unikając przerwy spowodowanej animacją danego skilla.


Zalecane buildy:

Crit Dmg
Broń: Bow
Armor: Leather
Enhancementy: +Crit

Defence
Broń: Bow
Armor: Leather
Enhancementy: +PAtk, +Evasion

www.psychologiaogolna.pun.pl www.gim3.pun.pl www.mojeosiedle.pun.pl www.adelis.pun.pl www.thehellmod.pun.pl